Dary uczynione przez złego człowieka nie przynoszą korzyści. Eurypides

1.8T Łańcuch rozrzodu

aaaaTesty Na Rakaaaaa

Temat: Problem Passat 1.8T - check się świeci - pomocy
nowy110258: Witam,mam Passat 1.8T 2001r,swieci mi sie check na desce i na wolnych obrotach delikatnie wpada w wibracje,komp.nie pokazuje wadliwej sondy i katalizatora aczkolwiek pokazal przyspieszomy rozrzad(mechanik sprawdzil wszytko i powiedzial,ze jest ok,wymienilem rozrzad,nastawiacz lancucha walka rozrzadu(chyba tak to sie nazywa jest z tylu silnika-przy rozruchu strasznie halasowal),wymienilem 2 cewki(mechanik powiedzial ,ze pozostale dwie sa ok,pomozcie,moze ktos z Was mial podobny problem
Źródło: forumsamochodowe.biz/viewtopic.php?t=6237



Temat: [A6 C5] 1.8T Dziwny dzwiek
Koledzy mam identyczny dzwięk i też mi sie wydaje że to turbo. Co prawda mój mechanik dokłdanie nie wiedział ale też podejrzewa turbo ale powiedzieł że jak wszystko w porządku ciągnie to niema co sie przejmować.
Jeszcze jedno pytanie. Czy w 1.8T jest łańcuch czy pasek rozrządu? Wymieniałe i komplet (rolki, pasek, napinacz) i chyba był pasek co prawda nie widziałem bo mechanik kupował i zakładał.
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=1680


Temat: [ A6 C6 ] [A6 C6 2006 2.0T FSI]Czy ten silnik nadaje się do
Witam ,

Planuje zakup Audi A6 C6 Avant i zastanawiam sie nad silnikiem ..Idealny byłby 2,7TDi ale po przeczytaniu postów jakąś sie boję tego łańcucha rozrządu..

Czy ktoś posiada A6 C6 z silnikiem 20 fsi ? Jesli tak to dajcie znać czy wogóle warto sie temu przyglądać ..Kiedyś miałem A6 C5 1.8T i to była najwieksza pomyłka w moim życiu

Moje zainteresownie 2.0 fsi wynika jedynie z dostępności modeli z tym silnikiem i ceną rzecz jasna..

Pozdrawiam
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=19110


Temat: Audi A6 2,5diesel V6
Tak, wczesniej Audi mialo silniki 2.2T (S4/A100, S2, RS2 itp). Zalezy o ktory 1.8T pytasz, bo bylo ich mnostwo rodzajow i roznice byly dosyc konkretne (moc to najmniejszy pikus). Starsze silniki - przed 2000 rokiem czyli AEB/ANB miały inną głowicę - szersze kanały dolotowe - inny kolektor ssący, mogły mieć mechaniczną przepustnicę (AEB, ale APU i ANB mają już elektroniczną), nie miały czujnika ciśnienia doładowania - map sensora (AEB), więc znacznie różniły się oprogramowaniem i sterownikiem. Mogły też mieć jedną sondę (AEB/ANB, ale nie APU). Jak chcesz podkrecac silnik to musisz poszukac np. na racingforum.pl ktory jest najmniej upierdliwy, z tego co pamietam te starsze chyba byly prostsze Z drozszych napraw to te pierwsze generacje 1.8T maja drogi lancuch i napinacz, ale oczywiscie i tak jest to 2x tansze niz rozrzad w V6 TDI Jak chcesz kupic 1.8T to musisz do dobrze zbadac (cisnienie doladowania, luz na wirniku w turbo, wycieki oleju) ale to i tak loteria, bo nie wiesz czy poprzedni wlasciciele zjezdzajac z autostrady na tankowanie nie wylaczali od razu silnika.... No i podobno 1.8T z ko3 lubia wypic oleju 1-2l na 10 tys. Wiecej info do znalezienia na AKP (Audi Klub Polska).

[ Dodano: Sro 20 Maj, 2009 16:05 ]
Źródło: forum.ak.szczecin.pl/viewtopic.php?t=267


Temat: Poważne pytanie [chip tuning] ale w benzynie.
Ile może kosztować dla mnie poddanie lekiemu tJuningowi tego silnika
Do jakiej mocy starcza turbina i sprzegło
I najwazniejsze.Na 100% chcemy passata zaGAZowac.
Czy warto się wg zastanwaić nawet nad min poprawieniem producenta, jeżeli chcemy go "schanbic"
Czy ktos z Was się oriętuje, czy tam jest pasek rozrzadu, czy łancuch
Co ile nalezy wymieniac pasek (jeżeli jest)

Co do gazu to tak: widzailem pare leonow 1.8T seryjnych i po chipsie z gazem sekwencyjnym i Ci powiem ze chodzilo to miodzio. Sam bylem zdziwiony.
Co do modow: 150KM puszcza sie na okolice 190KM na seryjnych bebechac. Po zmianie wtryskow 230KM jest w zasiegu. Dalsze mody to juz wieksza turbina itd...czyli nie oplacalna sprawa zwlaszcza jak chcesz gazik.
Ja bym softa lajtowego zapodal do tego DOBRA instalke gazowa i mozna smigac.
Źródło: dieselteam.pl/forum/viewtopic.php?t=1520


Temat: Poważne pytanie [chip tuning] ale w benzynie.
Robert to usmiecham się po cichu do Ciebie.

Zoriętuj się ile może kosztowąc taki program do tego silnika, a ja będe podkręcał v-ce by przed gazem się zgodził podać go modyfikacji.

Ja widziałem i wim kto jeździ w Krakowie Imprezą przerobioną na ponad 300KM i z instalacja GAZu. Jest to mojego kolegi pracodawca i znajomy. i to ponac sie bardzo dobrze sprawuje.

Czy toś z Was wie czy to na pasek, czy łańcuch

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 9:00 pm ]
Cytat: Co do gazu to tak: widzailem pare leonow 1.8T seryjnych i po chipsie z gazem sekwencyjnym i Ci powiem ze chodzilo to miodzio. Sam bylem zdziwiony.

Zgadzam się, jakiś czas temu robiliśmy Volvo 2.5T 200KM na sekwencji i wyszło wypas a z tego co wiem to śmiga nieprzerwanie. Jesli silnik jest w nalezytym stanie a gazina jest porządna to można chipnąć. Jesli zać ma być to podstawowa instalka a auto ma dodatkowo spory przebiego to już sygnał to zastanowienia się nad tematem.
Nie nie..

Auto ma udokumentowane swoje 102 tys km. Skrzynia chodzi miodzio bez chaczeń.
Wiec sądze, że najpier wymienie w nim rozrząd, jak by był tam pasek, a ns będzie albo GAZ, albo chip i GAZ.
widze, że nie musze sie bać podnoszenia mocy aż tak bardzo jak to inni mówia.
Źródło: dieselteam.pl/forum/viewtopic.php?t=1520


Temat: Drgania silnika na zimno 1.8T AWT
Drgania silnika na zimno 1.8T AWT
  Uprzedzę, że przeszukałem forum i nic podobnego nie znalazłem.
Niedawno zauważyłem dziwną pracę silnika 1.8T AWT z LPG. Po odpaleniu zimnego silnika i pracy około 5 sekundowej i spadku obrotów z 1200 obr/min do 1000 obr/min następują drgania silnika, które trwają ok. 15-20 sekund, po czym obroty spadają do 800-850 obr/min i wszystko później działa bez problemu. Jak silnik jest ciepły wszystko jest ok na PB i LPG.
Wymieniłem cewki, świece, czyściłem przepustnicę (zrobiona adaptacja) i NIC, dalej te same objawy. Podpięcie do vaga nic nie wykazało. Dodam jeszcze, że 3 tyś km wcześniej wymieniłem napinacz hydrauliczny wałków rozrządu, bo rzęził łańcuch.
Spotkał się ktoś już z taką sytuacją?
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63183


Temat: Przebieg/olej/zuzycie
Cytat:
Souler , moze Tatuś nie przekracza 1500 ob


zuzycie 2 l / 10 tys km przy moim stylu jazdy nie jest IMHO duzym zuzyciem oleju w tym silniku ) ... 1.8 T zre olej i jest to fakt trudny do podwazenia. być moze silniki , które zuzywaja mało maja juz mały remont za soba.

ja sie nie denerwuje. doceniam, ze mozemy podyskutowac. moj tatus niestety nie ma lekkiej nogi.


sam piszesz, ze cisniesz go zdrowo, a turbina sucha, wiec problem lezy w uszczelnieniach zaworow i wlasnie stylu jazdy. generalnie sa 1.8t z przebiegami 300kkm z malutkimi ubytkami i 1.8t 100kkm przebiegu, ktore biora oleum. na tym forum przykladow nie brakuje. jednym pomaga zmiana oleju, innym pomaga wydlubanie glowicy. ja uwazam, ze 1.8t to polaczenie dynamiki i w miare niskiego spalania, ale konstrukcyjnie jest troche przekombinowany. lancuch rozrzadu ok, ale 20 zaworow :confused: teraz zrobili to samo tylko 16v i smiga. zastrzegam jednak, ze mechanikiem nie jestem :cool: niepodwazalny fakt - silnik podatny na mody i w niedlugim czasie stanie sie legenda. pakuja to wszedzie gdzie sie da, dorzucaja big turbo, wtryski, fmic i jest 300+.



jesli chodzi o silniki zuzywajace malo oleju i rzekomym malym remoncie - to nie dziala tak. kiedys sie przekonasz, tylko zrewiduj styl jazdy i kup tdi :622:
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2831


Temat: Kupie napinacz łańcucha wałków rozrządu do silnika 1.8T
Jak w temacie ,kupie napinacz używany ale żeby był sprawny i przy okazji może ma ktoś zębatki na wałki rozrządu.
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=23499


Temat: a3 1,8t
Witam,
chcialbym zapytac czy a3 z silnikiem 1.8t ma zawory hydrauliczne czy tez nie oraz czy posiada pasek rozrzadu czy lancuch z gory dziekuje i pozdrawiam
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=32608


Temat: Kontrolka check engine i ciśnienie oleju w 1.8T Pomocy!!!
Witam.
Jestem nowy na forum więc prosze o wyrozumiałość i za wszelkie błędy jakie mogę popełnić.
Otóż zarejestrowałem sie na forum ponieważ chciałbym zaczerpnąć wiedzy bardziej doswiadczonych forumowiczów. Posiadam Audi A4 B6 z 2002 roku 1.8T(150KM) avant, automat multitronic, przebieg 146 tkm
Mam 2 problemy:
1. Jakies 3 misiace temu zaplaiła mi sie kontrolka CHECK ENGINE i po nie całym tygodniu zgasła sama i nic sie nie działo wiec jezdze az do teraz, ale niestety znów sie zapaliła jakieś 4 dni temu wiec podjechalem na komputer sprawdzic co i jak i wyszlo mi 4 błędy:
-uklad odpowietrzania zbiornika paliwa, nieprawidlowy przeplyw,sporadyczna
-uklad doprowadzania wtornego powietrza, nieprawidlowy przeplyw, sporadyczna
-czujnik temperatury plynu chlodzacego -G62_sygnal za duzy, sporadyczna (dodam ze wskazówka tem plynu w aucie dziala poprawnie)
I NAJWAŻNIEJSZE
-Rzad 1,przestawienie wałka rozrzadu w kierunku później, nieosiagnieta wartosc wymagana, sporadyczna( dodam ze od jakiegos miesiaca rano jak odpalam auto to słychac taki bzyk z rozrzadu ale po jakims czasie ucicha)
Na komputerze bylem w ASO u Gajosa, i tam chlopaki powiedzieli ze to łancuhc łaczący 2 walki rozrzadu i trzeba wymienic razem z napinaczem tylko ze napinacz u nich kosztuje 1900zl a lancuch 250zl plus koszt robocizny to jest jakies 3tys zl wiec nie mala kasa.
Mam takie pytanie, jesli sie przestawil walek rozrzadu to cos powaznego i trzeba szybko wymieniac ten łańcuch czy mozna narazie z tym jezdzic???

2 problem dotyczy cisnienia oleju.
Otóż jak mojej niuni depne to zaczyna migac czerwona kontrolka cisnienia oleju i jak puszcze pedał gazu to czasami zgasnie a czasami miga dalej wiec wtedy zjade z drogi stane zgasze silnik i zapale ponownie i nie miga ale jak znowu depne to to samo i tak w kółko.
Co to może być??

Dodam ze auto jest cały czas serwisowanie w ASO

W poniedzialek jestem umowiony u mechanika z tym cisnieniem oleju.

Z góry dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Źródło: tkaudi.org/forum/viewtopic.php?t=6594


Temat: Kombi lub SUV do 35k PLN, jasno sprecyzowane wymagania
Witam kolegów i koleżanki,
Przymierzam się do zakupu samochodu i czym dłużej czytam się i zastanawiam tym większy mam mętlik w głowie, a przeczytałem już trochę.
Generalnie musi to być:
- kombi lub SUV/Crossover
- tylko benzyna, diesel nie wchodzi w rachubę, samochód będzie przerobiony na gaz i to już jest nie do zmiany, nikt mnie tutaj nie przekona
- diesel odpada, bo naprawa potrafi przekroczyć wszystkie oszczędności, a poza tym ciężko o zadbany egzemplarz w tej cenie i klasie.
- silnik 4 cylindrowy, najlepiej 2.0 i raczej nie więcej (wyjątek dla 2.4 hondy), bez turbo, chętnie na łańcuchu, ale to nie jest konieczne
- samochód nie starszy jak 2004 rok, bezwypadkowy, zamierzam go sprawdzić w serwisie przed zakupem, składane z 3 mnie nie interesują (ale zdaję sobie sprawę, iż podnosi to cenę zakupu)
- skrzynia manualna, tiptroniki są super wygodne, jeździłem, ale raz że samochód pali więcej i wolniej przyśpiesza, to w razie awarii naprawy potrafią dobić finansowo (przerabiałem to już)
- przebieg (realny) nie więcej jak 150-160 k km
- samochód w specyfikacji europejskiej, USA/Anglia/Japonia nie wchodzą w rachubę
- cena do 35 000 PLN brutto
Jeżdżę około 25-30k km rocznie, 70% trasa, 30% miasto.

Priorytet w zakupie:
- niezawodność !!!, samochodem chciałbym pojeździć ze 4-5 lat
- relatywnie niskie koszty eksploatacji, serwis poza ASO
- przyjemność z jazdy (nawet jeśli chodzi o Suva, miałem Freelandera 2.5 V6 i bardzo miło się jeździło)

Nie interesują mnie:
- Ford/Volvo
- Renault/Nissan
- PSA
- Opel/Saab
- Fiat/Alfa/Lancia
- Audi/VW/Skoda/Seat – jedyny ciekawy silnik to 1.8T ale w tej cenie i tym roczniku to może być już trochę zajechany, poza tym trochę przeraża mnie zawieszenie w tych samochodach (rozważałem A4, Passat) i duże zainteresowanie wielbicieli cudzej własności

Mam następujące typy, kolejność nie całkiem przypadkowa

- HONDA Accord VII 2.0, 155 KM ewentualnie 2.4 190 KM
+ legendarna niezawodność
+ VTEC
+ łańcuch rozrządu (?)
+ dwustrefowa klimatyzacja
- cena zakupu, znacznie droższa od bezpośredniej konkurencji
+/- brak komputera, ale mi to nie przeszkadza

- HONDA CRV 2.0, 150 KM
+ legendarna niezawodność
+ VTEC
+ łańcuch rozrządu (?)
+ SUV, napęd 4x4
- cena zakupu, znacznie droższa od bezpośredniej konkurencji
- podobno zdarzają się problemy z tylnym mostem
- brak możliwości zablokowania napędu tylnej osi

- HYUNDAI Tucson 2.0, 141 KM
+ (podobno) niezawodny, technologia Mitsubishi
+ blokada napędu tylnej osi
+ rama
+ atrakcyjniejszy cenowo w porównaniu z CRV (można kupić Tucsona 2005 w cene CRV 2003)
- mały bagażnik

- SUBARU Impreza 2.0, 165 KM
+ napęd !!!
+ niezawodność (?)
- ciężko dostępny w podanej przeze mnie cenie, model z motorem 2.0 165 KM został wprowadzony dopiero pod koniec 2005, 2.5 podobno bardziej awaryjny i sprowadzany w specyfikacji USA ze słabszymi hamulcami, silniki 105 KM i 125 KM w Subaru są dla mnie niepoważne
- części/serwis
- mało miejsca w środku
- spalanie

- BMW 3ka, 1.8. 140 KM
+ napęd
+ niezawodność (?)
- części/serwis
- podatny na kradzieże

Myślałem jeszcze o Foresterze, ale trochę pali i w dodatku żonie się nie podoba (jak dla mnie to świat stanął na głowie, skoro żona mi radzi jaki samochód kupić , Mazdzie 6, ale podobno blachy nie najlepsze i kłopoty z serwisem/częściami.
Jak możecie przeczytać rozrzut mam duży stąd też prosiłbym osoby, które miały podobne dylematy lub mają doświadczenie z ww. samochodami o merytoryczną pomoc, zarówno dlaczego ten, jak i dlaczego właśnie ten nie. Będą również wdzięczny za info nt. kosztów eksploatacji, części, napraw ww. modeli. A może ktoś potrafi przekonać mnie do jakiegoś innego samochodu? Odpowiedzi w stylu „…tylko BMW/Subaru”, albo „…nigdy bym nie kupił koreańskiego badziewia” proszę sobie darować, wolę nie dostać żadnej odpowiedzi na mój post, niż rozważać takie argumenty.
Z góry dziękuję za pomoc i zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=29624



Odnośniki

Cytat


Jak sobie podchmielisz, tak się wyśpisz. Witold Zechenter
Jak można w tym zalewie wyjącej rąbaniny zdobyć się na czułość, tkliwość, serdeczność, skoro jest się najpierw poirytowanym, rozwibrowany, rozdygotanym, a zaraz potem otępiałym i zobojętniałym? s. 207 Zofia Kucówna - Zdarzenia potoczne
Dementi to tymczasowe zaprzeczenie faktu, który jutro zostanie potwierdzony. Richard Crossman
Dementi to potwierdzenie w formie zaprzeczenia. Andr‚ Francois-Poncet
Edamus, bibamus, gaudeamus! Post mortem nulla voluptas - Jedzmy, pijmy, radujmy się! Po śmierci nie ma już przyjemności