Dary uczynione przez złego człowieka nie przynoszą korzyści. Eurypides

1.7 Isuzu luzy zaworowe jakie

aaaaTesty Na Rakaaaaa

Temat: problem z odpaleniem isuzu
silnik isuzu ma tendencje do podpierania zaworów nie ma kompresji i auto nie odpala koszt naprawy to sprawdzenie luzów zaworowych ok 50 -80 zl jeżeli zawory są podparte to koszt nowych płytek regulacyjnych bądz szlifowanie starych płytek regulacyjnych .Taką usterkę miałem u siebie podstawa to sprawdzenie luzów zaworowych

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=17972



Temat: problemy z odpalaniem 1,7 TD isuzu
Z nierowna praca zimnego silnika tez mialem problemy. Gdy wyregulowalem luzy zaworowe problem zniknal. Luzy regulujesz za pomoca podkladek, samemu nie polecam, oddaj na warsztat i nie stosuj podkladek z innej marki, na szrocie dostaniesz podkladki do isuzu bez problemu. Acha, jezeli leja wtryski. barwa spalin po dodaniu gazu powinna byc czarna, zuzycie paliwa tez jest wieksze, a samochod na rozgrzanym silniku staje sie bardziej mulowaty.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=16495


Temat: Regulacja zaworów
do: iceman12 : Widać że nie mialeś nigdy silnika isuzu (a tak naprawdę to chyba nawet żednej wiedzy na temat motoryzacji...

Przeczytaj uważnie:

W silniku takim jak Isuzu 1,7td zawory są regulowane poprzez płytki (wymiana ich może nie jest zbyt skomplikowana ale dostać płytki to dość często nielada wyczyn (swego czasu w serwisie powiedzieli mi że sprowadzą w ciągu miesiąca). Teraz trochę techniki eksploatacji. W wyniku prawidłowej pracy silnika luz zaworowy się zmniejsza na wskutek wypalania się gniazda zaworowego. W pewnym momencie może dojść do sytuacji że zawory nie będą domknięte (podparte przez wałek rozrządu). Jeżeli przy podpartych zaworach nie będziesz miał większego spalania to znaczy że masz jakiś kosmiiczny silnik działający wbrew logice. Podparte zawory bardzo łatwo poznać w zimie gdy mimo sprawnych świec żarowych, sprawnych wtryskiwaczy silnik po prostu nie chce odpalać. po prostu brak odpowiedniego ciśnienia sprężania aby doszlo do samozapłonu paliwa.

Wiem że może za późno już na taką radę ale najlepiej udać się do mechanika który ma magnesówkę. Aby zlikwidować brak luzu na zaworach (co jest normalnym zużyciem eksploatacyjnym) wystarczy odpowiednio zeszlifować płytki.

W moim przypadku wyraźnie pomogło. Zmniejszyło się spalanie, samochód odpala na dotyk

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=19634


Temat: Astra F 1.7 isuzu nie pali a jak zapali gaśnie
Witam
Po kupnie samochodu przejechałem 500km i postanowiłem wymienić filtr paliwa. Po wymianie(filtr nie był zalewany ropa) samochód odpalił bez problemów, przejechałem nim 20km. Następnego dnia rano już nie chciał odpalić. Samochód miałem oddać do mechanika tego dnia na ustawienie luzów zaworowych więc zaholowałem go. Mechanik wyregulował luzy zaworowe(wszystkie zawory był podwieszone) i odpalił bez problemów samochód. Mówił ,że nie ma pojęcia dlaczego on nie odpalał( mówił ,że może aż tak były podwieszone zawory ale nie był pewny). od mechanika przejechałem 20km i zgasł mi w czasie jazdy. Podmieniłem na stary filtr paliwa i zapaliłem go na zaciąg. Samochód ekstra później zapalał nawet nie zająknął się przy ponad 120km/h. przejechałem tak około 100km (kilka razy odpaliłem zgasiłem nawet gdy stał cała noc w temp -5C). I dzisiaj samochód ładnie odpalił(szybciej załapał niż benzyna) ale zgasł po 400m i nie chciał odpalić. Macie jakieś sugestie ? A i samochód gdy postał kilka godzin po odpaleniu przez chwilę przerywał i mocno dymił na biało.

Pozdrawiam

Dodano po 4 [minuty]:

Wszystkie świece żarowe są sprawne, filtr powietrza wymieniony.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1571765.html


Temat: VECTRA B ISUZU 1.7TD Zimny start = biały dym i telepanie
Witam,
odpalany zimny silnik telepie się dośc mocno przez około 3-5 minut i białosiwy dym leci z rury. Czuć wyraźnie smród świeczki, parafiny, coś jak niedopalona ropa itd. Byłem już z autem w warsztacie diesel i tam nie stwierdzono, by jakaś waźna usterka w nim tkwiła. Ale wtwdy silnik był gorący i chodził równo, a wtedy nie leci dym z rury chyba że czarny przy mocnym przygazowaniu. Zaproponowano mi zostawienie auta na ustawienie luzu zaworowego, pomiar ciśnienia i sprawdzenie wtryskiwaczy.
Chciałbym tu zapytać na forum o inne sugestie, lub komentarz do w/w.
Czy brak luzu zaworowego lub niepoprawny luz może być przyczyną dymienia i nierównej pracy???
Aha...auto rano zapala od razu, ale jest teraz ciepło - około 8-10st.
Najbardziej liczę na to że ktoś zna ten problem.
Dzięki za odp.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1301368.html


Temat: Opel Astra 1,7 TD Isuzu - podgrzewacz paliwa
Jeżeli jesteś pewny, że masz sprawne świece zarowe i ........ naładowany akumulator to musisz wyregulować luz zaworowy, silniki !,7 TD ISUZU stosowane w Oplach nie mają automatycznej regulacji luzu.
Inną przyczyną może byc permanentnie rozladowany zimą akumulator z powodu urządzenia rozruchowego które długo grzeje świece żarowe, niestety alternatory Hitachi są "delikatne" i nie są w stanie naładować akumulatora szczególnie zimą przy częstych startach silnika.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1539311.html


Temat: opel astra 1.7 disel regulacja zaworów
Witam, w mojej astrze rok 96 z silnikiem X1.7DTL(przebieg 227000) trochę głośno klekoczą zawory , mam pytanie czy w tym silniku reguluje się zawory czy nie? W książce "Sam naprawiam" opel astra dr inż. Hans-Rudiger Etzold jest rozdział str 326{"Sprawdzanie i regulacja
luzów zaworów (tylko silnik
1,7 TD)} czy chodzi w tym rozdziale o silnik isuzu czy o każdy silnik turbo disel ?
Wspomnę że silnik jest po regeneracji głowicy mechanik powiedział że zaworów się nie ustawia (same się ustawiają). Z góry dziękuje za odpowiedź?
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1668710.html


Temat: Silnik 1,7 TD - wady i zalety
To, co napisałem tyczyło się faktycznie silników PN do BG. Nie zwróciłem uwagi na datę produkcji bohatera.
Silnik ten został opracowany wspólnie z firmą Isuzu i pochodzi z Corsy 1.5TD. W Astrze stosowany od grudnia 1991. Jest to silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów. W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu oraz dwustopniowe wtryskiwacze Pintaux, które podają paliwo strumieniem głównym i bocznym, w zależności od obciążenia silnika. Elektronicznie sterowane urządzenie podgrzewania wstępnego reguluje czas włączenia świec żarowych w zależności od temperatury silnika oraz prędkości obracania wału korbowego. W celu ograniczenia skłonności do dymienia podczas jazdy w górach wprowadzono automatyczny kompensator wysokości geograficznej, który w przypadku rozrzedzonego powietrza zwiększa prędkość obrotową turbosprężarki. Dzięki temu silnik zasysa stale taką samą masę powietrza i nie wykazuje spadku mocy. W układzie korbowo-tłokowym znajdują się osobne dysze natrysku oleju, które podają olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoków, zapobiegając przegrzewaniu się tych części silnika. Przed nadmiernym nagrzewaniem sie silnika chroni dodatkowo wodna chłodnica oleju silnikowego. Wodą jest również chłodzona turbosprężarka, napędzana gazami spalinowymi. Aby zapewnić dopływ do cylindrów możliwie dużej masy powietrza zastosowano powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego do temperatur nie przekraczających 70 stopni Celcjusza. W układzie wydechowym jest zamontowany nieregulowany katalizator utleniający, który redukuje stężenie w spalinach związków CO i CH o 70% oraz cząstek stałych o 20-25%.
Ogólnie ponoć sympatyczny silnik, choć diabełek załącza się dopiero przy 2,500 obr./min. a do tej prędkości troszkę mułowaty. Później nawet wyprzedzanie jest przyjemne. Spalanie nawet 4l/100km. Jednak mało Mazd takich jeździ po Naszych drogach...
Więcej poniżej:
1.7D isuzu 82KM

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Ciekawe, jak z częściami... Pewnie z HOpla coś by się dobrało...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=24924


Temat: luzy zaworów w isuzu 1,7td
" />Proszę o pomoc , jakie powinny być luzy zaworów w silniku
Isuzu 1,7td (dzięki za podpowieć)
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=93247


Temat: Vectra 2.5 V6 vs. Focus 2.0
Tu masz artykuł z AS 45/05

Najlepszy jako kombi
Opel Vectra B (1995-2002)

Opel Vectra B to auto praktyczne i ładne, zwłaszcza w wersji kombi. Niestety, częstość awarii znacznie przewyższa średnią w tej klasie

Vectra drugiej generacji to samochód wymykający się jednoznacznym ocenom. Z jednej strony - walory użytkowe, szczególnie w odmianie z nadwoziem kombi, zasługują na wysoką ocenę. Także własności jezdne są bardzo dobre, szczególnie gdy porównywać je z innymi konstrukcjami z połowy lat 90. Niestety, rozważając możliwość zakupu Vectry B, trzeba także wziąć pod uwagę, że jej usterkowość nie bardzo pasuje do powszechnych wyobrażeń o solidnym, niemieckim aucie klasy średniej. Warsztaty odwiedza zdecydowanie częściej, niż by się chciało.
Wróćmy jednak do zalet pojazdu. Jest ich naprawdę wiele - Vectra B spełnia właściwie wszystkie wymagania, jakich w połowie poprzedniej dekady oczekiwać można było od samochodu tej klasy. Jest bez wątpienia autem ładnym, a przy tym jej uroda wydaje się być ponadczasowa. Szczególnie egzemplarze wyprodukowane po face liftingu przeprowadzonym w 1999 roku nadal wyglądają reprezentacyjnie. Zresztą nadwozie ocenić trzeba dobrze nie tylko z estetycznego punktu widzenia - ze współczynnikiem oporu czołowego wynoszącym 0,28 i dziś zajęłoby ono czołową pozycję w swej klasie.Vectra ma obszerną kabinę i spory bagażnik
Wnętrze samochodu jest przestronne. I z przodu, i z tyłu wygodnie podróżuje się nawet wysokim i tęgim osobom. Pasażerowie przednich siedzeń mogą przy tym skorzystać z możliwości zmiany położenia fotela w szerokim zakresie, w większości aut znajdziemy też regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Od 1999 roku fotele wyposażane były w tzw. aktywne zagłówki wydatnie zmniejszające prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w razie uderzenia w tył auta.
Kufer Vectry również wypada dobrze. Pod tym względem bezkonkurencyjna jest oczywiście odmiana kombi, w której po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji przestrzeń bagażową o pojemności 1490 l. Warto w tym miejscu dodać, że wersję o nadwoziu uniwersalnym wybierała blisko połowa kupujących Vectrę. Nie może to dziwić, bowiem jest ona bardzo funkcjonalna, a do tego wcale nie brzydsza od obu limuzyn.
Wystrój wnętrza nie rzuca na kolana, ale nie ma większych powodów do narzekania. Deska rozdzielcza o niewydumanej stylistyce jest przejrzysta i łatwa w obsłudze. W większości egzemplarzy dominują niestety szare plastiki i tkaniny, ciekawszą kolorystykę wnętrza łatwiej spotkać w autach wyprodukowanych po face liftingu.
Cecha charakterystyczna Vectry B to wyrafinowane zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona pracujące w układzie DSA (Dynamic Safety). Podczas hamowania na nawierzchni o zróżnicowanej przyczepności konstrukcja kolumn powoduje chwilowe zwiększenie kąta zbieżności koła mającego najlepszą przyczepność, co zapobiega utracie panowania nad autem. Z tyłu zastosowano zawieszenie typu Multilink umocowane na ramie pomocniczej, której - podobnie jak w wypadku zawieszenia przedniego - nie połączono na sztywno z nadwoziem. Zmniejsza to odgłosy pracy układu przeniesienia napędu i toczenia się kół. W rezultacie przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy samochód prowadzi się bardzo dobrze. Zakręty pokonuje chętnie, bez przechyłów bocznych czy jakiejkolwiek nerwowości.

W najlepszej sytuacji są kierowcy spokojni
Wykorzystanie możliwości zawieszenia może okazać się dość trudne. Z eksploatacyjnego punktu widzenia najbardziej godne polecenia są bowiem 8-zaworowy motor 1.6 oraz pochodzący z fabryk Isuzu turbodiesel 1.7. Oba te silniki zadowolą jednak wyłącznie bardzo spokojnych kierowców.
Lepszą dynamikę, przy umiarkowanym spalaniu, zapewniają jednostki 1.8, 2.0 i 2.2. Niestety, nie cieszą się one dobrą opinią mechaników. Zbyt często zdarzają im się awarie osprzętu - układu zapłonowego, zaworu recyrkulacji spalin, czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego. Powszechną przypadłością są też wycieki płynu spod termostatu i z pompy oraz nadmierne spalanie oleju - między wymianami trzeba dolać nawet ponad 4 l. Ponadto w przeciwieństwie do silnika 1.6 8V motory te są kolizyjne. Mechanicy radzą wymieniać rozrząd (najlepiej z pompą wody) co 60 tys. km. A to już oznacza całkiem spore wydatki.
Jeszcze większe będą koszty eksploatacji auta z silnikiem
6-cylindrowym. Jednostki te, nie dość że paliwożerne, także są awaryjne, a wymiana rozrządu (co 90 tys. km) nawet przy użyciu zamienników kosztuje w granicach 1500 zł.
Turbodiesle 2.0 i 2.2 są dynamiczne i oszczędne, ale także niestety dość awaryjne. Psują się pompy wtryskowe, przepływomierze powietrza i inne detale osprzętu, a w egzemplarzach o dużych przebiegach dochodzi do wycieków oleju i wypalenia uszczelki pod głowicą.
Niestety, kłopoty z silnikami to niejedyne bolączki Vectry. Problemy sprawia także zawieszenie, które na nasze drogi okazuje się być wyraźnie zbyt delikatne. Z przodu bardzo często wymieniać trzeba łączniki i gumy stabilizatora, a także poduszki górnego mocowania kolumn resorujących. Szybko wybijają się także gumy stabilizatora tylnego. Co więcej, kiedy tylko pojawią się luzy na wahaczach, zmienia się geometria zawieszenia tylnego, co prowadzi do błyskawicznego zużycia opon tylnych kół (tzw. wyząbkowanie). Z tyłu auta dobiega wtedy taki hałas, że niektórzy kierowcy przyjeżdżają do warsztatów przekonani, że rozsypały się łożyska kół. Co gorsza, naprawę, która kosztuje
(z ustawieniem zbieżności) około 900 zł, powtarzać trzeba niekiedy już po 40 tys. km.
Inne przypadłości Vectry to m.in. wycieki oleju z przekładni kierowniczej, zatarcie linki hamulca ręcznego, awarie elektrycznego podnośnika szyby
w drzwiach kierowcy oraz uszkodzenia siłowników zamka centralnego. W sumie auto musi odwiedzać serwis częściej od większości konkurentów w swej klasie. Można się z tym pogodzić, tym bardziej, że nie ma problemów z zakupem części oryginalnych, jak też i tańszych zamienników. Najłatwiej przyjdzie to na pewno lubiącym szybką jazdę po krętych drogach, bo do tego Vectra nadaje się naprawdę idealnie.

Tekst Auto Świat 45/05 ze strony 38

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=24175



Odnośniki

Cytat


Jak sobie podchmielisz, tak się wyśpisz. Witold Zechenter
Jak można w tym zalewie wyjącej rąbaniny zdobyć się na czułość, tkliwość, serdeczność, skoro jest się najpierw poirytowanym, rozwibrowany, rozdygotanym, a zaraz potem otępiałym i zobojętniałym? s. 207 Zofia Kucówna - Zdarzenia potoczne
Dementi to tymczasowe zaprzeczenie faktu, który jutro zostanie potwierdzony. Richard Crossman
Dementi to potwierdzenie w formie zaprzeczenia. Andr‚ Francois-Poncet
Edamus, bibamus, gaudeamus! Post mortem nulla voluptas - Jedzmy, pijmy, radujmy się! Po śmierci nie ma już przyjemności